Dag 10

17 februari 2020 - Gobabis, Namibië

Vandaag is alweer de 10de dag. Aangezien we hier 19 dagen verblijven zijn we dus al op of eigenlijk al over de helft 😱. We staan hier nog maar niet te lang bij stil en genieten van elk moment wat er op de dag voorbij komt.

’s morgens zijn Coby, Lucas en ik naar het ziekenhuis geweest om Lena te bezoeken. Ze was ietsje aangekomen gelukkig. Ze weegt nu 2,5 kilo. Het was weer onroerend om te zien allemaal. Op maandagmorgen zit ook de hele wachtkamer vol met mensen die geholpen willen worden. Ze zijn er al vanaf 8 uur maar de artsen zijn pas rond 11 uur beschikbaar (als het al meezit). Op de terugweg zijn we nog bij een kwekerij geweest. Was een grote kwekerij met veel planten en bloemen.

In de middag ben ik gaan rusten want de griep heeft me toch wel goed te pakken. M’n hele lijf doet zeer en voel me een hoopje ellende. Coby gaat in de middag met Gijsbertha nog naar Epako (sloppenwijk) want haar kleed is klaar en kan ze ophalen bij de oma van Martha (sponsorkind van Coby).
Tijdens hun verblijf daar komt er onweer opzetten gevolgd met een keiharde hoosbui! Fantastisch lekker die regen en super goed voor het land maar.....de sloppenwijk zie je figuurlijk wegdrijven. Alle mensen zijn ineens van de straat, de huisjes lopen vol met water......vreselijk om te zien.

Begin van de avond gaan Coby, Lucas en ik weer naar het ziekenhuis om melk te brengen bij Lena. Het ziekenhuis heeft de melk die Lena moet krijgen niet meer op voorraad. Oma heeft ons gebeld om te vragen of wij wat willen brengen. Uiteraard doen wij dat, maar Jac-Louis en Gijsbertha gaan hier nog wel werk van maken. Lena wordt geprikt op suiker en wordt gewogen als wij er zijn. Weer ietsje erbij, weegt nu 2,6. Hopelijk blijft dit zo doorgaan, we blijven bidden.

Het is buiten na die regen heerlijk vertoeven dus we genieten ook van de wandeling. We genieten van de avond en maken ons klaar om morgen een nachtje weg te gaan vlakbij Windhoek. Even eruit en lekker zwemmen, eten, ontspannen en socializen.

Elke inspanning levert iets op,
loze praatjes leiden enkel tot gebrek. Spreuken 14:23

18 februari 2020
    Thnx Annelies!!
  3. Wim van Maanen:
    18 februari 2020
    Leuk om op de hoogte te blijven van jullie reis. Mooi en dankbaar werk. Fijne dagen en Gods zegen nog! Annemien, Beterschap!