Dag 11

18 februari 2020 - Gobabis, Namibië

Zooooo na 2 dagen zonder/minimaal internet zijn we er weer.

Het was vandaag de bedoeling om 10.00 uur te verrekken richting Windhoek. Helaas starte de auto niet en moest er een nieuwe accu in. Om 11.30 uur konden we uiteindelijk toch gaan.

Wij, met ons drieën, werden afgezet bij Naankuse lodge midden in de natuur van 3000 hectare 42 km voor Windhoek. Onze tassen hebben we in de safaritent gezet met een buiten douche en toilet. Daarna gingen we met een gids per jeep lans de wilde dieren. We hebben Cheeta’s, Baboos, Wilde honden, katara, Leopard, steenbokken, mooie volgens en Leeuwen gezien. Terug van de tour hebben we heerlijk gegeten en zijn we daarna terug gegaan naar onze tent. We genoten van een prachtige zonsondergang en gingen vroeg naar bed (20:00 uur). In de nacht hoorden we de Baboons dichtbij de tent en in de verte de leeuwen schreeuwen. Heel bijzonder om deze geluiden te horen in de nacht.

Er werken veel vrijwiligers op dit resort/ natuurreservaat. Zij betalen er zelfs voor om hier vrijwilligerswerk te mogen doen. De dochter van het park Harnas waar we zaterdag geweest zijn heeft deze foundation opgezet. De dieren hebben veel ruimte en worden indien mogelijk terug gezet in de natuur.

Al met al voelden we ons echt de toerist en genoten van de prachtige omgeving en de rust. Tijd voor bezinning en indrukwekkend hoe mooi de schepping is gemaakt.

Hoe wonderlijk mooi is uw eeuwige Naam.
Verborgen aanwezig deelt U mijn bestaan.
Waar ik ben, bent U: wat een kostbaar geheim. Uw naam is ‘Ik ben’ en ‘Ik zal er zijn’.
Tekst: Hans Maat
Muziek: Kinga Bán en Adrian Roest