Dag 12

19 februari 2020 - Windhoek, Namibië

Om 6.30 waren we wakker in onze safaritent en heerlijk uitgerust. De vensters van de tent open gedaan en wat een heerlijkheid zo midden in de natuur. We hoorden prachtig vogelgezang. Na een douche onder de blote hemel op naar het ontbijt. We genoten van een heerlijk full Engels breakfast. In de verte zagen we een steenbok lopen. Vanuit het restaurant een prachtig uitzicht op het uitgestrekte landschap met in de verte heuvels. Prachtige wolken waar later ook regen uitkwam. Het buitenzwembad hebben we dan ook geen gebruik van gemaakt, alleen even pootje baden.

Om 11.00 uur werden we opgehaald door inze vrienden om naar de Hoofdstad Windhoek tegaan.

Op de souvenier markt troffen we (bijna) blote dames aan met alleen een lende doekje om. Hun lichaam ingesmeerd met rode klei en ook in de haren vlechten met rode klei. Het zijn mensen van de Himbastam die als een soort attractie daar zitten en geld vragen als je een foto van ze maakt. Dit hebben we maar niet gedaan. Het was een vinnige manier van verkoop. We hebben onze souvenir inkopen gedaan voor het thuisfront en ons zelf. Gijsbertha had een heerlijke lunch voor ons in het huis van oom Flip. Daar ook de vader ontmoet van Jac- Louis. Na een aangenaam samenzijn zijn we weer vertrokken naar Gobabis. Onderweg een regenbui en regenboog.

Veilig en wel in Gobabis aangekomen brak er een hevig onweer los met veel regen en bliksem. De nieuwe huisgenoot Emma, een muziek student van het conservatorium in Amsterdam, brengt weer nieuw leven in de brouwerij en verrast ons met haar panfluit spelen. Om 21.00 uur komt er ineens rook uit de stoppenkast en schakelt het electra uit. We drinken koffie bij kaarslicht en zoeken noodgedwongen vroeg onze kooi op en hopen morgen bijtijds te betrekken om sponsor kinderen te bezoeken.

Maar de Heer is trouw, hij zal u kracht geven en u tegen het kwaad beschermen. 2 Tessalonicenzen 3:3

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lisette:
    20 februari 2020
    Wat ontzettend leuk om te lezen en te zien dat jullie het daar fijn hebben . En wat is de natuur mooi daar zeg . Geniet er van 😘
  2. Tina:
    20 februari 2020