Dag 13

20 februari 2020 - Gobabis, Namibië

Vanmorgen moesten we vroeg opstaan want we gaan twee scholen bezoeken. Om 8:00 uur zouden we vertrekken, maar we zijn in Africa dus dat werd kwart voor 9. Coby vind dit een genot, echt een land voor moeders haha.

Na 1,5 uur rijden waarvan een half uur zandweg kwamen we aan op de Blouberg school. De kids waren super enthousiast en waren niet weg te slaan bij ons. Eerst hebben we even rustig rondgekeken (kids hadden net pauze) de kids hebben nog voor ons gezongen tot het keihard begon te stortregenen. We schuilden even in de lerarenkamer en toen de kids allemaal weer in de klassen zaten zijn we samen met Jac-Louis Engelse bijbels (Gideon) gaan uitdelen in de 3 hoogste klassen (graat 5, 6 en 7). Hij gaf daarbij de boodschap: zoek eerst het Koninkrijk van God. Daarna hebben we 2 sponsorkinderen verwend met cadeautjes uit Nederland van Maartje.

Na dit bezoek zijn we doorgereden naar een andere school. Vergenoeg heet tie. Mijn sponsorkindje Jesaya zit daar en die heb ik ook verwend met wat stiften en twee autootjes. Hopelijk stimuleert hem dit om nog beter z’n best te doen op school. Het is een heel ondeugend kereltje met glimmende oogjes. Hij zit daar samen met z’n broer en zusje. Ook daar hebben we Engelse bijbels (Gideon) gebracht.

Toen weer een lange rit naar huis gereden en thuis aangekomen had Gijsbertha weer heerlijk voor ons gekookt.

Lucas is einde van de middag met Emma nog naar het dorp geweest en Coby heeft heerlijk met Zoé gewandeld. We hebben buiten nog even lekker met z’n alleen gerommeld en de avond is verder rustig verlopen.

Uw woord is een lamp voor mijn voet, een licht op mijn pad. Psalm 119:105

Ps: ook een kindjes sponsoren voor € 100,00 per jaar? Bericht ons dan.

1. B ten Ham:
    21 februari 2020
    Wat een mooie berichten en foto,s weer, fijn dat jullie zo genieten!! en die lucas….prachtig echt een fotogeniek, straks wil hij daar nooit meer weg. fijne dag nog.

groetjes van Brand en joke