Dag 9

16 februari 2020 - Gobabis, Namibië

Vandaag is het zondag en gaan we naar de kerk 💒. Wij gaan bij de bushman familie naar de kerk. Coby ontmoet daar weer evangelist Frans en we worden hartelijk ontvangen door de gemeente leden. Er is veel zang en getuigenissen. Baby’s en kinderen komen ook mee naar de kerk en de baby’s drinken gewoon bij hun mama aan de borst in de kerk. Jac-Louis verzorgt de meditatie en de muziek wordt begeleid door een tamboerijn.
Coby en ik zingen twee psalmen voor de gemeente en dit wordt door de mensen erg gewaardeerd. Ze vinden het prachtig. Zo swingend als hun zingen, zo gedragen zingen wij.

Na een hartelijk afscheid en na het uitdelen van een dropje vertrekken we naar de volgende kerk waar ik vorige week ook was. We halen daar drie Nederlandse dames op en de dochter van Ome Henk om ze mee te nemen naar het huis van onze vrienden om daar gezamenlijk een heerlijke lunch te genieten van Gijsbertha.

Na het eten ga ik samen met Lucas even rusten want ben nog steeds niet top fit. Hele hoofd nog lekker vol. Coby gaat met Gijsbertha en de Nederlandse dames naar het ziekenhuis iets verderop.
Gijsbertha geeft een rondleiding door het ziekenhuis. We bezoeken de kraamafdeling, de kinderafdeling en gynaecologie. Tot onze verbazing komen we oma Veronica tegen omdat baby Lena in t ziekenhuis ligt. Dat is de baby van de overleden moeder en zus. Baby Lena is ondervoed geraakt en ligt nu aan t zuurstof en aan de sondevoeding. Wat fantastisch dat oma met haar naar het ziekenhuis is gegaan! De oogjes van de baby staan weer helder en we hopen en bidden dat ze het gaan halen.
In het ziekenhuis bidden we samen met oma voor Gods bewarende hand voor dit kleine jonge leventje.
Het ziekenhuis is van laag niveau en veel apparaten functioneren niet. Helaas is na de onafhankelijkheid van Namibië de voorzieningen in het ziekenhuis gedaald nu het bestuur alleen in handen is van zwarte mensen.

Thuis gekomen zitten we nog heerlijk buiten, genieten van de wind die waait en van de spelende kinderen. We spelen een spelletje samen en zo vliegt er weer een dag voorbij.

Weet daarom dat de Heere, uw God, de enige God en ook een trouwe God is die aan duizenden generaties Zijn belofte waar maakt en Zijn liefde toont aan hen die van Hem houden en Zijn geboden gehoorzamen.
Deuteronomium 7:9

1. Erik:
    16 februari 2020
    Zo mooi om te lezen en wat een wereld van verschil❤nu hopen dat baby lena weer het ziekenhuis uitmag🙏❤