Dag 8

15 februari 2020 - Gobabis, Namibië

Vandaag is t zaterdag en dat betekend weekend (dag vrij) voor Jac-Louis? Gijsbertha en de kids. We hebben daarom besloten om vandaag naar een wild park te gaan. Het park heet Harnas en is een opvang voor dieren die gewond zijn. Ze verzorgen de dieren en plaatsen die, als dat kan, weer terug in het wild. Als dat niet kan verzorgen ze ze totdat ze dood gaan. Prachtige Bijbelse missie die ze volbrengen daar.
Eerst 3 kwartier over asfalt en daarna nog 3 kwartier over zandweg. Kids allemaal lekker geslapen in de auto dus die kunnen er daarna lekker tegenaan.

We waren aan de vroege kant dus hebben daar eerst heerlijk gezwommen in het zwembad. Wat een genot met 33 gr. Daarna lekker een lunch genuttigd en om 4 uur begon de wandeltocht langs de dieren. De dieren kregen te eten en daar mochten wij getuigen van zijn. We hebben op 20 cm afstand gestaan van een jachtluipaard, krokodillen gezien, apen en veel loslopende dieren. Wat een ervaring 😍.

Het was een oase van rust, groen, natuur, hoogwaardig voedsel, echt een vakantie gevoel. Ontspanning ten top.

Voor wie het interessant vinden: http://www.harnas.org

Daarna weer 1,5 uur teruggereden, kids naar bed gedaan en nog even met z’n vieren rummikub gedaan.

Weer moe maar voldaan naar bed. Morgen zondag dus dan gaan we naar de kerk. Dit keer gaan we bij de bushman naar de kerk.

‘En God zei: "Ik wil dat er uit de aarde allerlei dieren ontstaan, allemaal verschillende soorten. Wilde dieren, vee, kruipende dieren, allemaal verschillende soorten." Wat Hij zei, gebeurde. God maakte de wilde dieren, het vee en de kruipende dieren, allemaal verschillende soorten. En God zag dat het goed was.’
‭‭GENESIS‬ ‭1:24-25