Dag 2

9 februari 2020 - Gobabis, Namibië

Dag 2 is aangebroken. Het is zondag vandaag dus we gaan naar de kerk. Helaas is Lucas ziek geworden vannacht en is vanmorgen in bed blijven liggen. Coby blijft bij hem dus ik ga mee naar de kerk. We gaan naar de kerk in de sloppenwijk. We zijn er om half 10 en zijn de eerste mensen druppelen langzaam binnen en als er genoeg aanwezig zijn begint de dienst. We zingen veel en luisteren naar een dienst van Jac-Louise en de dominee vertaalt het in hun eigen taal.

Na de kerkdienst gaan we naar huis en drinken we gezellig koffie met elkaar. Coby gaat vervolgens de voorbereidingen doen voor het eten  Een heerlijk verse soep van allerlei groenten.

Een middagdutje na het middageten hoort ook bij t programma. Jac-louise past op Lucas (waar ik hem zeer dankbaar voor ben), Coby maakt het huis aan kant en de rest gaat even plat.

Na het middagdutje is het tijd om bezoekjes te brengen bij verschillende gezinnen in de sloppenwijk. Lucas begint weer koorts te krijgen maar besluit om hem toch mee te nemen. Paracetamol erin en gaan.

Wat een contrast met de wereld waar wij in leven zeg. Je wordt even met beide benen op de wereld gezet en we bedenken hoe goed wij het wel niet hebben in Nederland. Wat een weelde en luxe hebben wij. We besluiten om meer stil te gaan staan met wat we hebben in ons kikkerlandje en minder te zeuren. Jullie mogen ons daar ook op wijzen als we weer terug zijn ;). Tis zo makkelijk om in je oude gewoonte te vallen. De foto’s zeggen genoeg.......

Na deze ontmoetingen gaan we weer terug naar het light house om daar te genieten van een broodmaaltijd.

Na de maaltijd de kids lekker naar bed want die zijn ook uitgeput. De dames ruimen de boel nog even op en Coby en ik gaan daarna heerlijk buiten zitten en genieten van een bak koffie.

Nog even genieten van de heerlijke avond hier en dan duiken we er zo ook lekker in.

Ik ben in staat alles te doen door Christus, die mij daarvoor de kracht geeft.
Filippenzen 4:13

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tamara:
    9 februari 2020
    Wat een belevenis! Wij hebben hier zeker een luxe! Wat een verschil he en dat op dezelfde aardbol.
  2. Astrid de Zeeuw:
    9 februari 2020
    Wat een bijzondere foto’s en blij om Lucas toch op veel foto’s te zien. Ik hoop dat hij snel opknapt.
    Heel veel plezier nog verder.
  3. Marleen Koudijs:
    10 februari 2020
    Wat een ervaringen al en jullie zijn er nog maar net. En eh...ik zal jullie er aan herinneren hoor :)