Dag 4

11 februari 2020 - Okahandja, Namibië

Annemien en Lucas hebben een rustdag gehad vandaag en slapen veel.

Daarom schrijf ik (Coby) vandaag het blog.

Ik ga vandaag op pad met Jac-Louise en Oom Henk. Ze gaan een bezoek brengen bij evangelist Frans, 150 km rijden naar het noorden. Eerste stuk is asfaltweg en daarna heel stuk zandweg. Wat een prachtige natuur daar, alles groen, koeien, geiten, paarden en ezels gezien. Er was ook een prachtige wolkenlucht met weids uitzicht (zie foto). Oom Henk kan mooi vertellen en heeft ook vele verhalen.

In het kerkje bij Frans kregen we een hartelijk ontvangst. We zaten lekker in de schaduw met een windje. De mannen voerden lange gesprekken die ik niet helemaal kon volgen. Het gaat ook allemaal op z’n gemakje en ze letten niet op tijd. Ik moet daar erg aan wennen. Ik moet echt onthaasten hier, ik probeer me over te geven en de tijd te vergeten.  Wel heel lastig hoor.

Na de kinderen te hebben begroet en na t geven van een voetbal vertrekken we weer richting Gobabis.

Onderweg stoppen we langs de kant van de weg om de inhoud van de koelbox op te eten die Gijsbertha voor ons heeft klaar gemaakt. Wat een top vrouw!!

We gaan onderweg nog even aan bij een school waar we langskomen.  375 leerlingen met 14 leerkrachten. De kinderen slapen in hostels. Ze komen van boerderijen ver weg en gaan alleen met de vakantie naar huis. Wat leuk is om te zien is dat het dak van de school vol ligt met zonnepanelen.

Thuis gekomen hebben we heerlijk pannenkoeken gegeten, lekker buiten. Tot er ineens veel wind opstak en er wat regen viel.
We raken al gewend aan blaffende honden en hanen gekraai. We appen nog even met het thuisfront en zitten nog even buiten. Daarna rond 23.00 uur zoeken we ons bed op.

Annemien heeft vandaag het stroopwafel bakken meegemaakt.

In de garage van het Light Housen werden vandaag stroopwafels gebakken door 2 mensen. Bolletjes deeg in het wafelijzer en dan wachten tot het bruin is. De dame snijd de wafel doormidden en doet de stroop ertussen. Naar onze beleving gaat dit heel langzaam. Ook hier geld weer ‘langzaam leven is moeilijk voor ons’. We hebben de wafels geproefd en die smaakten heerlijk.

Want God heeft ons gemaakt en Hij heeft ook zelf in Jesus Christus nieuwe mensen van ons gemaakt. Nu kunnen wij voor Hem de goede dingen doen die Hij van te voren al voor ons had bedacht.
Efeze 2:10

1. B ten Ham:
    12 februari 2020
    Wat leuk om te zien dat jullie zo genieten! Maar....uhhh Cobie daarom ben je daar..
    om te onthaasten!! heerlijk toch zo relaxen, voor je het weet loop je wee te rennen en te vliegen. groetjes en liefs van Brand en Joke
  2. Marleen Koudijs:
    13 februari 2020
    Dat heet slowcooken Coby en dat is heel hip. :)
  3. Jarno:
    13 februari 2020
    Hele andere mentaliteit daar jah 😅 alles op z’n tijd en bezig zijn met de basis dingen van het leven .. eten, leven en zorg dragen voor elkaar! Dat is hier zeker wel anders 🙈 als je dat zo schrijft dan verlang ik daar ook wel naar 🤗😇 maar idd zeker voor jullie beide 😘 geen stress en alles komt wel 😋