Dag 5

12 februari 2020 - Gobabis, Namibië

Hallo allemaal,

leuk om jullie reacties te lezen op onze blog.
Vandaag begon de dag rustig. Ik en Lucas zijn even naar het dorp geweest om wat boodschapjes te doen en Coby heeft een nieuwe naaimachine geprobeerd die we vanmiddag weg geven aan een vrouw in de sloppenwijk. Coby is het nog niet verleerd en heeft wat dingen van Gijsbertha gerepareerd.

In de middag krijgt Gijsbertha eerst nog bezoek (vrouw van een bevriende dokter) met nog een vrouw die voorgesteld wordt aan Gijsbertha. Die vrouw helpt ook straatkinderen dus de klik is er gelijk.

Na dit bezoek gaan Coby, Lucas en ik onder leiding van Jac-Louis weer naar de sloppenwijk. Eerst naar het gezin waar Coby haar sponsorkindje Martha heeft zitten. De Oma van Martha heeft een hele grote sprei gemaakt op een handbediende naaimachine. Coby geeft haar de elektrische naaimachine cadeau. Oma glundert helemaal en is super blij ermee. Nu kan ze de sprei afmaken en die komen we dan volgende week ophalen.
Ondertussen deelt Jac-Louis broden uit in de sloppenwijk.

Daarna rijden we door naar het gezin waar de moeder van is overleden en het middelste kindje die Coby van de week al tegen gekomen was bij de maatschappelijk werker. Het kindje maakt het goed al vinden wij t wel heel stil en heel dun. Echte spillebeentjes. Ik geef de oma (die goed zorgt voor het kindje) een paar hydrofiele luiers en wat omslagdoeken. Ze is er helemaal blij mee. Coby deelt dropjes uit en alsof ze het ruiken......er staan ineens een hoop kids om haar heen :). Coby en ik gaan met de kinderen Jan Huigen zingen en ze doen volop mee. Lachen, gieren, brullen :).
Jac-Louis deelt verder nog wat broden uit in de wijk en daarna gaan we lekker naar huis.

We genieten weer van een heerlijke maaltijd, kletsen nog wat en genieten daarna nog even van onze rust.

Laat ieder zo veel geven als hij zelf besloten heeft, zonder tegenzin of dwang, want God heeft lief wie blijmoedig geeft.  2 Korintiërs 9:7

1. Romy:
    13 februari 2020
    Lucas weer helemaal opgeknapt zie ik, gelukkig! Mooie foto’s, dankbaar werk. 💪🏻♥️
  2. Dora Schouten:
    13 februari 2020
    Mooie verhalen Coby en Annemien. Dankjewel. Wat een mooi werk is dit hè! Voor Lucas ook zo goed om deze reis te maken. Hij zal dit niet vergeten.
  3. B ten Ham:
    13 februari 2020
    Geweldig allemaal! goed bezig jullie, fijn dat lucas weer beter is, hij kan daar lekker ravotten en met kinderen spelen. lieve groet en genieten maar!
  4. Rien en Nella:
    13 februari 2020
    Mooi om dit zo allemaal te zien en te lezen, dan word je er weer eens bij bepaald dat wij in zo,n grote luxe leven, leuk al die zwarte koppies daar steekt Lucas mooi bij af, wat een ervaring voor hem, en zulk prachtig weer hier regent het vaak, Coby goed dat je nu wat relaxter moet leven, geniet er alledrie van.
  5. Jarno:
    Heel interessant 😇
    Die Lucas haha, hoe maakt hij het nu ?
    We houden jullie in de gaten 🤗
  6. Annemien van Ginkel:
    13 februari 2020
    Ha Jarno. Met Lucas gaat het gelukkig weer goed. Adam is nog ziek en Gijsbertha nu ook :(. Gaat lekker hier. Mama is ook niet zo lekker. Ik heb gelukkig nog nergens last van 🙏. Leuk dat je het allemaal leest 😘😘